lördag 25 februari 2012

Englandsresan

Ja, då har jag kommit tillbaka efter en dryg vecka i England. Åkte dit med gubben min och hälsade på hos hans son M och snosade lite på den 5 månaders nya familjemedlemmen. Efter några dagar med dom åkte jag till Arthur Findlay College för en kort vecka med trance-träning.
Jag hamnade i en avancerad grupp med människor som alla hade tränat trance flera gånger förut vilket var mycket upplyftande. Det är en märklig upplevelse att sitta i trance och uppleva att man inte själv styr det tal som kommer ur min mun. Att fokusera på att inte ens lyssna och på så sätt tillåta andevärlden att använda mina sinnen.
Att ha en bra lärare vid dessa kurser som verkligen kan få en att på något sätt förstå vad som händer i samarbertet mellan guiden och mig är fantastiskt. Jag har haft en toppenvecka och är mycket nöjd.
Några ord som kom till mig när jag satt på mitt rum en av kvällarna (inte i trance) var dessa:

Every heartbeat is an oportunity of living
Every heartbreak is an oportunity of learning
Every heart you meet is an oportunity of love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar